Izgara Enginar ve Hellim Peyniri



Enginarı her türlü severim ama bu kez yaptığım bütün enginar sevenlerin mutlaka tatmanızı istediğim lezzetler arasında yer aldı. Sofra dergisinde gördüğüm bir tariften yola çıkarak evdeki malzemeleri değerlendirmek amacı ile mutfağa girmiştim.Sonuçta o kadar memnun kaldım ki tarifin blog arşivimde olması gerektiğine kadar verdim. Belki size de ilham kaynağı olur kendi yaratıcılığınızı kullanırsınız farklı tatlar yakalarsınız.


Malzemeler:

Kişi başı 2 enginar, 
Hellim Peyniri 
Limon

Fesleğen Sos için
Bir demet fesleğen,
Yarım çay bardağı sızma zeytinyağ
2 diş sarımsak

Yapılışı:
Yapımı son derece basit pazardan aldığım taze enginarları beş dakika kadar limonlu tuzlu suda haşladım. Çıkartıp soğyunca her dilimi dörde böldüm.Hellim peyniri şişe geçirebileceğim büyüklükte küp küp doğradım. Limon incecik dilimledim. Şişlere sırası ile geçirdim. Fırını ızgaza moduna getirip  200 derecede ısıttım. Tepsiye şişleri dizdim ve peynir kızarıncaya kadar bekledim.
Diğer yanda mutfak robotunda fesleğen, sarımsak ve zeytinyağı bir güzel sos haline gelinceye kadar karıştırdım. Fırından çıkar çıkmaz sıcakken yine bir dilim sıcak ekmek ile servis ettim. Ekmeğin üstüne fesleğen sos ve peynir ile bruschetta havasında bir lezzet oldu.
Afiyet olsun diyorum size de

Popüler Yayınlar