Kabak Çiçeği ile Semizotu Yemeği


Bu hafta sonu pazarda bir güzel semizotu vardı. Her tezgahta yemyeşil, körpecik yaprakları ile göz alıyordu. Öte yanda ise kabak çiçeklerini görünce onları da almadan geçemezdim. Bulmuşum kaçırır mıyım hiç. Eve gelince kabak çiçekleri dolmaya ve kızarmaya ayrıldı ama içlerinden açılmamakta inatçı olanları ayırmıştım. Pazartesi gün ofiste bir o kabak çiçeklerini semizotu, kabak ve biber ile yemeğini yaptıklarını ve çok güzel olduğunu söyledi. Dolapta yoğurtlu salata olmayı bekleyen semizotunun bir kısmı böylece yemeğe dönüştü. İyi ki de dönüştü..

Malzemeler:

1 Bağ Semizotu
1 Adet Kuru Soğan
1 Adet Domates
1 Adet Kırmızı Biber
2 Diş Sarımsak
1 Çorba Kaşığı Salça
8-10 Adet Kabak Çiçeği
2 Çorba Kaşığı Bulgur
Zeytinyağ,Tuz ve Muskat (Ben evde muskatı her zaman bulunduruyorum ama şart değil)
1 Su Bardağı Sıcak su

Servis etmek için: 

Yoğurt, pul biber

Yapılışı
Semizotunu temizleyip yıkayıp doğradım. Soğanı yemeklik doğradım. Domatesin kabuklarını soyup küp küp doğradım. Kabak çiçeklerini kıydım. Tencereye 3 çorba kaşığı kadar zeytinyağ koydum ve ısınınca üstüne soğanları ekleyip kavurdum. Sonrasında salçayı ve domatesi ekleyip kavurmaya devam ettim.Sonra minik minik doğradığım kırmızı biberi ve sarımsağı da ekledim. Ben sarımsakları içine incecik doğradım ama siz tercih ederseniz ezebilirsiniz de. Semizotunu tencereye döküp tekrar 2 dakika daha kavurdum. Üstüne bulguru, kıyılmış kabak çiçeklerini sıcak suyu, tuzu ve bir çay kaşığını ucu ölçüsünde muskatı koyup ağzını kapattım. Ocağın altını kısıp bulgur yumuşayıncaya kadar pişirdim. Ilıkken yoğurt ile servis yaptım.
Anlatırken bile ağzım sulandı o derece leziz bir yemek oldu.

Afiyet olsun..

Popüler Yayınlar