Tiramisu Panna Cotta



İki İtalyan tatlısını bir tabakta buluşturdum ve ortada bir lezzet patlaması yaşandı diyebilirim. Tiramisuyu oldum olası severim. Tiramisunun kahveli peynirli tadını panna cotta gibi kremalı bir tatlıya taşırsak nasıl olur diye düşündüm. İnternette epey bir bir araştırdım sonuçta kremanın ağırlığı hafifletmek için süt miktarını arttırıp peynir ekledim. Sonuç on numara beş yıldız. Zorlasam üstüne bir takdir belgesi bile alırdım o derece leziz  ve hafif oldu. Aslında son derece kolay bir tatlı. Deneyin göreceksiniz.

Malzemeler

200 ML Süt (3/4 Su bardağı)
200 ML Krema
50 Gr Labne Peyniri
1 Tatlı kaşığı Granül Kahve 
100 Gr Şeker
1  Adet Jelatin (Toz halindeyse bir tatlı kaşığı)
Üstüne Serpmek için Kakao


1 Adet Vanilya

Yapılışı
Öncelikle bir kenarda jelatini iki çorba kaşığı kadar soğuk suyun içinde bekletin. Tencereye kreme ve labne peyniri koyup pürüzsüz bir karışım oluncaya kadar çırpın. Üstüne şeker, ve sütü koyup tencereyi ocağa alın ve kaynama noktasına getirin. Hani ilk baloncukları tencerenin kenarına çıkar ya işte o zaman ocağı kapatıp kenarda bekleyen jelatini, granül kahveyi  ve vanilyayı içine katın. Jelatinin tencere içinde eridiğinden emin olduktan sonra ufak kaseler içine tatlıyı koyup oda ısısına gelinceye kadar tezgahın üstünde bekletin. Sonrasında buzdolabında donuncaya kadar bekletin. Bir gün öncesinden yapmanızı tavsiye ederim. Bir bıçak yardımı ile kenarını kaseden hafifçe ayırıp ve servis yapacağınız tabağa ters çevirin. Üstüne kakao ekip servis yapın. Ayrıca servis yaparken süslemek için bir çay bardağının içine bir bir çay kaşığı kadar kahve bir çay kaşığı kadar şeker ve yarım çay bardağı kadar soğuk su ile karıştırıp karışımı panna cottanın dibine bir iki kaşık dökebilirsiniz 

Püf noktası:  Eğer kaseden çıkarmakta sorun yaşarsanız. Kasenin dibini kaynaya suya batırıp çıkartın (tabi ki kaselerin içine su kaçırmadan) sonra tekrar ters çevirmeyi deneyin.

Afiyet olsun

Popüler Yayınlar