Fıstıkpare ya da Antep Fıstıklı Şekerpare



Antep fıstığı hangi şerbetli tatlının içine girse ortaya şahane bir şey çıkıyor. Bu kez de yaptığım şekerpare tarifini antep fıstığı ile denedim. Hem göze hem damağa hitap eden bir tatlı oldu. 

Malzemeler 

200  Gr Tereyağ (Oda ısısında yumuşamış)
1/2 Çay Bardağı Zeytinyağ
1 Çay Bardağı (50 gr kadar) Toz Antep Fıstığı
2 Yumurta
1/2 Su Bardağı İrmik
1/2 Su Bardağı Pudra Şekeri
1 Çay Kaşığı Karbonat
Un (Yumuşak, ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar eklenecek ölçü vermedim )
Üzeri için Antep Fıstığı

Şerbeti İçin :

2 Su Bardağı Şeker  (Siz daha tatlı seviyorsanız ölçüyü 3 Bardak Şeker - 3,5 Bardak Su olarak değiştirebilirsiniz)
3 Su Bardağı Su 
1 Çay Kaşığı Limon Suyu

İlk olarak şerbeti yaparak işe başlamanızı tavsiye ederim. Bir tencerenin içine şeker ve suyu koyup kaynatın. Kaynayınca da içine bir kaç damla limon (bir çay kaşığı kadar) ekleyip iki üç dakika sonra da altını kapatın.

Şekerpareler için tereyağ, zeytinyağ, yumurta ve pudra şekerini karıştırın. Sonra irmik, karbonat ve 2 su bardağı kadar un ekleyerek hamuru yoğurun. İçine toz antep fıstığını katın. Hamur ele yapışmadığı kolayca elinizde yuvarlandığı anda un eklemeyi bırakın. Ben iki yağlı kağıt arasında merdane yardımı ile hamur 1 cm kalınlığında açtım ve kare şeklinde kestim. Ama siz dilediğiniz şekli verebilirsiniz. Bu kareleri yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine yerleştirdim.Üstüne burada arzu ederseniz yumurtada sürebilirsiniz ama ben tercih etmedim. Karbonat rengini yeterinde koyulaştıracaktır zaten.Her bir hamurun ortasına bir tane fıstık bastırın. Önceden ısınmış 175 derece fırında  üstü kızarıncaya kadar pişirdim. Fırından çıkarttıktan bir iki dakika sonra sıcak şekerparelerin üzerinde ılık şerbetini dökün. 

Soğuyuncaya kadar dokunmamanızı öneririm çünkü dağılıyorlar. 
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar