Yağ Çekmeyen Hamur Kızartması ( Pişi )


Anladığım kadarı ile genelde herkesin peynir domates çay üçlemesi ile sevdiği ancak benim ise reçellerle, tarçınlı şeker ile yemeye doyamadığım hamur kızartması. Üstelik hiç yağ çekmiyor. İçi pamuk gibi 
1 su bardağı Süt ılık olması lazım
1 su bardağı Su ılık olması lazım
1 Tatlı kaşığı Şeker
1 Tatlı kaşığı Tuz
1 Paket Instant Maya 
4 su bardağı Un Unu lütfen 3 bardaktan sonra kontrollü koyun. Yumuşak, özleşmiş ama az ele yapışan bir hamur olacak. Gerekirse un ilavesi de yapabilirsiniz.
Kızartmak için ayçiçek yağı.

Yapılışı:
Instant maya kullandığım için ön mayalama işlemi yapmaksızın un,tuz,şeker ile karıştırdım.Ortasını havuz yapıp su ve sütü döktüm ve önce bir kaşık yardımız ile  unu yedirdim. Sonrasında elimle hamurunu yoğurdum. Orta yumuşaklıkta, hafif ele yapışan bir hamur elde edip üstünü örtüp mayalanmaya bıraktım. Bir saat kadar sonra hamur zaten iki katına çıkmış oluyor. Mayası gelmiş hamuru mandalina büyüklüğünde bezelere ayırdım. Sonrasında elimle bastırıp şekil verdim ama siz hafif unlanmış tezgahta merdane yardımı ile yarım santim kalınlığında inceltebilirsiniz. Yine ben çok kabarmasın diye ortasına bir delik açtım. Eğer siz kocaman puf puf kabarık seviyorsanız delik açmaksızın tepsiye dizin tepside bir yarım saat daha bekletip mayalanmasını sağlayabilirsiniz. Sonrasında geniş bir tencerede Bol yağda kızarttım. Burada dikkat edilmesi gereken şey yağın sıcaklığı. eğer yağ çok kızgın olursa içi pişmez hamur kalır. Yağ az ısınırsa bu kez çok yağ çekecektir. Benim uyguladığım yöntem yağın içine ufak bir parça hamur atmak oluyor. Eğer hamur kabarcıklar çıkararak yağın üstüne çıkıyorsa bu iş tamamdır. Pişileri yağın içine bırakabilirsiniz.
Şimdiden afiyet olsun..

Popüler Yayınlar