Muzlu Kek

Muzlu Kek

Muzlu kek mi yoksa bulut gibi hafif bir şey mi yiyorum anlamadığım o derece nefis mi nefis bir kek yaptım.Aslında eski bloggerlardan, şimdi instagramdan takip edebileceğiniz Münevver Hanım'ın (@nanevelimon) hurmalı Şifon Kek tarifinden uyarladım. Hurma ile yapmayı planlıyordum fakat evde muzu görüp bir de alışverişe gitmeyi üşenmem ile anında değişiverdi. Tarif öyle güzel ki ben artık her meyve ile denerim. Daha önce  yaptığım şifon kek denemem yumurta kokusunda yenilmeyip çöpe gitmişti. Bu kez tam tuttu. Zevkle tarifini verebilirim.

3 yumurta ( ak ve sarı ayrılmış)
1 Su Bardağı Toz şeker.
1 Adet Muz Püresi
1/4 Su Bardağı Zeytinyağ 

1 Su Bardağı Un
1 Adet Kabartma Tozu
1 fiske tuz, 1 çay kaşığı tarçın, 1 çay kaşığı toz zencefil.
Yumurtaların sarısını ayırıp, yarım bardak şeker ile krema gibi olana dek çırptım (Bu Münevver hanımın yumurta kokusunu engellemem için bana önerdiği bir yöntem idi). Yağ ve ezilmiş muzu ekleyip karıştırdım. Un, kabartma tozu, tarçın ve zencefili yumurta sarısı karışımına ekleyip karıştırdım.En baştaki yumurta ve şeker kısmı hariç hiç mikser kullanmadım.  Mikseri bir güzel temizleyip kurulayıp, yumurta beyazlarını bir fiske tuz ile köpük oluncaya kadar çırptım ve kalan şekeri azar azar bu karışıma yedirdim. Sonuçta ters çevirseniz de kabından dökülmeyecek kıvamda olması gerekiyor. Yumurta akını yumurta sarısı karışımına bir bir spatül ile yedirdim. Burada yapılmaması gereken başka bir şeyi daha yaptım veee kalıbı bir güzel yağladım :))).Normal şartlarda kek hamurunun kenarlara tutunarak yükselmesi ve geri çökmemesi için yapılıyordu.(Neyseki benim kek formunu hiç kaybetmeden kabardı.) Hamuru kalıba boşaltıp, 160 derecede ısınan fırında, ilk 30 dk. kapağı hiç açmadan 40-45 dk. kontrollü pişirdim.Sonucu için şimdiden garanti veririm. 

Afiyet olsun


Popüler Yayınlar