Yufkalı Mücver Börek



Evde artan yufka olunca ve illa mücver isterim diyen biri olunca ikisini birleştirip bu tarifi ortaya çıkarttık. İyiki yapmışız çünkü tadı mükemmel bir börek oldu. Ben 25x25 kare bir tepsi kullanmdım ama 40x25 ölçüsünde bir tepsiye de rahatlıkla olur

1/2 Kg Yufka
2 Adet Rendelenmiş Kabak
150 Gr Beyaz Peynir 
2 Yumurta
2 Adet Yeşil Soğan (Yoksa koymasanız da olur)
1 Su Bardağı Su
1 Su Bardağı Süt
1/2 Su Bardağı Zeytinyağ
 Öncelikle Su ve sütü karıştırın ve tekrar ikiye ayırdım ve birinin içine bir yumurta, zeytinyağı ve ekledim. Diğer tarafta bir yumurta ve su süt karışımı olan kasenin içinde parçalara ayrılmış yufka, ufalanmış beyaz peynir, rendelenmiş kabak, doğranmış yeşil soğanı bir güzel harmanladım. İçine yapışmasın diye yağ sürdüğüm ısıya dayanıklı cam tepsinin içine yağ sürdüm ve bu karışımı boşalttım. Sonra karelere kestim. Diğer tarafta ayırmış olduğum su, süt, yumurta ve yağ karşımı olan kaseyi böreğin üstüne boşalttım ve Önceden ısıtılmış 180C fırında nar gibi kızarıncaya kadar pişirdim. Bu fotoğrafı daha fırının kapağını açar açmaz çektim. Başka da bir pozu yok çünkü sofraya geldiği ile bitmesi bir oldu.
Afiyet olsun

Not: Üstüne döktüğümüz yumurta, süt karışımının içine rendelenmiş kaşar peyniri ekleyince tamamen farklı ama nefis bir böreğe dönüşüyor.Onu da başka bir tarifte yazayım

Popüler Yayınlar