Lebeniye Çorbası


1 Su Bardağı Haşlanmış Nohut
1 Su Bardağı Haşlanmış Yarma Buğday
2 Su Bardağı Yoğurt
3 Su Bardağı Su (Su daha fazla veya eksik olabilir çorbanızın kıvamına göre ayarlayın lütfen)
1 Adet Yumurta
1 Dolu Çorba Kaşığı Un
100 Gr Yağsız Kıyma
1 Adet Küçük Soğan
Karabiber, Tuz
Üstü İçin : Tereyağ ve Nane

Yapılışı:
Öncelikle kıyma, soğan az tuz ve karabiber ile minik minik köfteler hazırlayıp tavada çok az yağ ile kızarttım. Sonrasında yoğurt, bir bardak soğuk su, yumurta ve unu bir kabın içinde pürüzsüz oluncaya kadar çırptım. Diğer tarafta haşlanmış nohut ile haşlanmış buğdayı iki bardak su ile kaynattım. Sıcak olan nohut ve buğdayın suyundan kaşık kaşık yoğurda ekleyerek ve sürekli karıştırarak yoğurdun kesilmesini önlemeye çalıştım. Karıştırmayı hiç kesmeksizin ılıyan yoğurtlu karışımı buğday ve nohutun üstüne döktüm. Bu aşamada eğer sizin çorbanızın kıvamı koyu ise çok kaynar olamak kaydı ile su ekleyebilirsiniz. Bir iki dakika daha karıştırarak çorbanın kaynamasına izin vermeniz yeterli.Benimki nefis bir kıvamdaydı. Sonrasında üstüne köftelerini ilave ettim. Bir tavada tereyağı kızdırıp üstüne naneyi ilave ettim. Servis ederken her kasenin üstüne bu tereyağ nane karışımından birer kaşık döktüm. Nefis oldu nefis

Popüler Yayınlar