Karamelize Domatesli Pilav



 Hemen püf noktasını söylüyorum. Evet  içinde domatesi karamelize etmek için şeker ekledim ve pilav piştikten sonra 5 dakika daha kısık ateşte bırakıyorsunuz ki altı hafiften tutsun (yanmasın nar gibi kızarsın). Aslında kaselere koyup şekil verip öyle servis yapacaktım ama dokusu o kadar güzel oldu ki pilavın bırak dağınık kalsın tabakta dedim. Kendimi Jamie Oliver gibi hissettim. Tarifine gelince:

2 Su Bardağı Baldo Pirinç (klasik su bardağı ölçüsü)
2 Orta Boy Domates (kabukları soyulup küp küp doğranacak)
2 Su bardağı Sıcak Su
1 Çorba Kaşığı Toz Şeker
50 Gr Tereyağ
2 Çorba Kaşığı Zeytinyağı
Karabiber, Tuz
Yapılışı : Öncelikle pirinci bir güzel yıkayıp sıcak suyun içinde en az yarım saat beklettim. Bu arada domatesleri doğrayıp hazırladım. Pilav tenceresinin içine tereyağ ve zeytinyağını ekledim. Tereyağın eriyip cızırdamasını bekledim ve hemen arkasından suyunu süzdüğüm pirinci koydum ve hemen arkasından bir tutam tuz ilave ettim. Pirinç şeffaflaşıncaya kadar en az 5 dakika kavurdum. Pirincin üstüne önce şekeri sonra da domatesleri ekledim. Anlatırken ağzım sulandı desem yeridir. Ben devam edeyim. Bir tutam karabiber ektim ve üstüne sıcak suyunu koyup ocağı en kısın haline getirip hiç kapağını açmaksızın 15 dakika pişirdim. Kapağı açtığımda görüntü oldukça tatmin edici idi. Sonra tekrar kapağıını kapatıp bir 5 dakika daha pişirip, altının kızarmasını bekledim. Sonuçta spatula ile kaldırdığınızda altı hafif tutmuş nefis bir pilav olacak. Bütün et yemekleri ile ama özellikle ızgara tavuk ile iyi bir eşlikçi olacağını söyleyebilirim.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar