Misket Limonlu Hindistan Cevizli Kek



Misket limonu farklı aroması ile yeşil rengi ile bizim mutfağımızdan eksik etmediğimiz limonlardan ayrılır. Yeni yeni tezgahlarda  karşılaştığımız bu limonun tadı da biraz daha ekşi. Salatalarda kullanmanızı tavsiye etmesem de özellikle içeceklere oldukça yaygın olarak kullanılıyor. Ayrıca  kek, kurabiye ve çikolata gibi bir çok yiyeceğin tadını aroması ile zenginleştiriyor. Aslında misket limonu aromalı kremalı cupcakeler yapacaktım ama sonuçta ortaya bu şahane kek çıktı. İtiraf edeyim sonuç muhteşem oldu.

Malzemeler

3 Adet Yumurta
1 Su Bardağı Zeytinyağı
1,5 Su Bardağı Şeker
1 Su Bardağı Hindistan Cevizi
2 Misket Limonu Suyu (Ayrıca kabuğunun yeşil kısmı rendelenecek)
1 Su Bardağı Süt
2 Su Bardağı Un
1 Adet Kabartma Tozu
Üstüne Serpmek için Pudra Şekeri ( Ya da siz nasıl süslemek isterseniz)

Yapılışı

Şeker ile zeytinyağını krema haline gelinceye kadar mikser ile çırptım ve yumurtaları tek tek içerisine ekledim. Sonra sütü ekledim ve çırpmaya devam ettim.  Sonrasında bir spatula yardıı ile devam ettim Limon suyu, kabukları ve hindistan cevizini katıp karıştırdım. Başka bir kabın içerisinde un ile kabartma tozunu iyice karıştırıp kek hamuruna ekledim. İşte bu kadar basit ama bir o kadar leziz kekik hamuru hazır. Kek kalıbınıza döküp 180 C de ben yaklaşık bir saat pişirdim. Yine de siz ilk 20 dakikadan sonra kekinizin pişip pişmediğini bir kürdan yardımı ile test edin.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar