Lavaşta Lahmacun


Eğer vaktim yok ama evde bir ziyafet vermek istiyorum diyorsanız. Toplan 20 dakikada hazır olan bu lahmacun yanına da ayran tam size göre. Markette mini lavaş ekmekleri görünce bunlara mini dürümler hazırlarım diyerek sepete bir kaç tane atmıştım ki işte sonra neden lahmacun olmasınlar diye düşünüp mutfağa girdim. Çok ama çok beğeneceğinizi düşündüğüm bu lahmacunları yaptım.
Lavaşların çapı yaklaşık 12 CM idi o yüzden vereceğim malzeme listesi ile bu lavaşlardan 12 tane lahmacun oldu.
Malzemeler:

12 Adet Mini Lavaş
300 Gr Kıyma (Ben az yağlı dana etinden çektiriyorum)
1 Büyük Domates
1 Adet Kuru Soğan
2 Sivri Biber
1 Tatlı Kaşığı Biber Salçası
1 Tatlı Kaşığı Domates Salçası
2 Diş Sarımsak
1 Çorba Kaşığı kadar Zeytinyağ
Bir Avuç Maydanoz
Tuz ve acı isterseniz pul biber

Yapılışı kıyma hariç bütün malzemeyi mutfak robotuna koyun ve iyice kıyın. İçine kıymayı da katın.Oldukça cıvık bir yapısı olması lazım. Yoksa bir çorba kaşığı kadar su ekleyin. Sonra bütün bu iç harcını lavaşların üzerine sürüp yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirin. Fırında 180 C de orta/üst bölmede pişirin. Lavaş zaten pişmiş olduğu için sadece üstündeki iç harcının pişmesi yeterli. Yanında maydanoz, limon ve ayranla servis edin.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar