Hurmalı Muzlu Diyet Kek


Havaların ısınmasıyla beraber fazla kiloları hesaplanması başlar. Hele de yazlık kıyafetleri çıkartma dönemi gelince gardırobun kapağını açıp karınını içeri çekip içeriye öyle bakası geliyor insanın. En güzeli bu mevsimden ufaktan kendini yaza hazırlamak. Ufaktan ufaktan tatlıdan bol kalorili yiyeceklerden elini ayağını çekmek. Havalar güzelken az biraz hareketlenmek. Bu keki de hafta sonu canım tatlı bir şeyler isteyince "durrr sakın bol kalorili bir şey çıkmayacak o mutfaktan bugün" dedim. İyiki de demişim ellerime sağlık. Nasılda güzel oldu. İçindeki yağ miktarı yarım çay bardağı kadar o da sızma zeytinyağ. Keşke tam buğday unu kullansaydım. Eminim çok yakışırdı.

Malzemeler

2 Adet Yumurta
2/3 Su Bardağı Şeker
1/2 Çay Bardağı Zeytinyağ
1/2 Çay Bardağı Süt
1 Adet Muz ( Küp küp doğranacak)
10-15 Adet Hurma ( Küp küp doğranacak)
2,5 Su Bardağı Un
1 Adet Kabartma Tozu
1 Adet Vanilya

Yapılışı:

Yumurta ile şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırptım. İçine zeytinyağ ve sütü ekledim. Sonrasında elenmiş un, kabartma tozu ve vanilyayı (aslında sentetik vanilya kullanmaktan hiç hoşlanmıyorum mecbur kaldım) da ekleyince  kek hamurumuz hazır oldu. Daha sonra içine doğradığım muz ve hurmayı ilave edip tabanına yağlı kağıt serdiğim dikdörtgen fırın kabına döktüm. 160 Derecede 1 saat kadar pişirdim. Siz kendi fırınnızda kürdan kontrolü yaparak süreyi ayarlamanızı öneririm.
Afiyet olsun.

Popüler Yayınlar