Havuçlu Kek


Havuç, ceviz ve limon aromalı bu nefis kekten bir dilim asla yetmeyecek. Yapımı da çok basit. Bu kışın son günlerine çok yakışan keki hep beraber yapalım.

Malzemeler:

3 Adet Yumurta
2 Su Bardağı Un (Gerekirse biraz daha ekleyebilirsiniz)
1/2 Su Bardağı Zeytinyağ
1 Su Bardağı Şeker
150 Gr Ceviz Kreması (Jaywis marka ceviz kreması kavanozunun yarısını kullandım ama siz evde ceviz varsa 1/2 Su bardağı kullanabilirsiniz)
1 Büyük Havuç (Rendelenmiş hali bir su bardağı geldi)
1/2 Adet Limon Suyu ve Kabuğu
1 Tatlı Kaşığı Tarçın
1 Çay Kaşığı Tuz
1 Adet Kabartma Tozu
1 Çay Kaşığı Karbonat

Ara Kreması:
200 Gr Labne Peynir
4 Yemek Kaşığı Pudra Şekeri
1 Paket Krem Şanti

Yapılışı:
Öncelikle söylemeliyimki yumurtaların taze olması kekik kabarmasını ve dokusunu etkiliyor. O yüzden yumurtaların taze olmasına dikkat ediyorum. Yumurtaları şeker ile çırptım ve içine yağı ve ceviz kremasını ekleyip çırpmaya devam ettim. Sonra içine limon suyunu da ekledim. Devamında sırasıyla unu, kabartma tozunu, karbonatı ve tarçını da ekleyip kek hamuru kıvamına getirdim. Sonra içine rendelenmiş havucu da kattım ve benim kalıbım 24 cm yuvarlak kalıp idi. Dibine yağlı kağıt serip üstüne bu kek hamurunu döktüm. 160 derece fırında içi pişinceye kadar (Benim fırınımda 1 saat sürdü) pişirdim. Piştikten sonra soğumaya bıraktım ve arasına sürmek için labneli kremasını yaptım

Kreması:
Bu kremayı çok seviyorum hem kolay hem de pişirmeye gerek yok Labne peynirini şeker ile çırpın ve içine krem şantiyi ekleyip çırpmaya devam edin. Pürüzsüz koyu kıvamlı bir krema olacak.

Soğuyan keki ortadan ikiye kestim ve kremasını ara kata bir güzel yaydım. Üstüne diğer katını geri kapadım.
Üstüne ben dantel kalıp koyup sonra da pudra şekeri serptim ve kalıbı dikkalice kaldırdığımda altta nefis bir desen ortaya çıktı..
Afiyet olsun




Popüler Yayınlar