Tuzlu Karamel Sos


İlk okuduğumda tuzlu karamel sos mu!!! dediğim ve sonrasında artık karamel sos denince başka bir şey düşünemediğim sos bu sostur. Karamel sosun içne biraz tereyağ ve birazda tuz bu kadar güzel yakışabilir. Tarifini Kitchenart-ist blogundan aldım. İtiraf ediyorum pişirdikten sonra bir kısmını tadına bakıyorum mazeretini kullanarak kaşık kaşık yedim.

Tarifi değiştirmeden yazıyorum.

1 Su Bardağı Toz Şeker
90 Gr Tereyağ
100 Ml Krema (Yarım kutu)
1 Çay Kaşığı Tuz (Ben deniz tuzu kullandım)

Şekeri tencereye alıp kısık ateşte eritin. Burada dikkat edilecek nokta yakmadan açık sarı rengini alır almaz içine tereyağını ekleyin ve karıştırın. Bir dakika kadar daha ocakta tutun ve indirin. Oda ısısındaki kremayı şekerin içine katın ve karıştırın. (Eğer soğuk krema kullanırsanız krema kesilebilir) Son olarak tuzu da ekleyip ocağa tekrar alın. 2 dakika içinde sosumuz hazır. Bu sosu 2 hafta kadar buzdolabında saklayabilirsiniz ve muhteşem yeni tatlar yaratmanızda size  yardımcı olacağını söyleyebilirim.
Afiyet olsun



Popüler Yayınlar