Narlı Kısır


Kısır hepimizin çok severek yediği bir salata türü. Üstelik çokta sağlıklı. Ben bugün farklı bir tat getirmek istediğim kısıra. İçindeki yağ oranını azaltıp içine ceviz ekledim. Hem öğlen hem akşam yemeği olarak yiyebileceğiniz çok besleyici bir salataya döndü. Uzatmadan tarifine geçiyorum.

Malzemeler:
1 Su Bardağı İnce Bulgur
3 Dal Yeşil Soğan
Yarım Demet Maydanoz
1 Su Bardağı Nar Tanesi
7-8 Ceviz (Dişe gelecek kadar  ezilmiş)
1/2 Çay Bardağı Zeytinyağ
7-8 Yaprak Rokanın Yeşil Kısımlar
1/2 Limon Suyu

Öncelikle söyleyeyim tat bütünlüğünü bozmamak için bu kısırın içinde domates veya salça koymuyoruz. Bulguru 1 su bardağı sıcak su ile ıslatıp salata kabının ağzını kapadım. Bulgur kendi buharı ile şişmesini beklerken. Yeşilleri yıkayıp ince ince doğradım.Bütün yeşillikleri bulgur ile karıştırıp üstüne zeytinyağ ve limon suyunu ekledim. En son ceviz ve narı içine kattım. İşte bu kadar. Dilerseniz nar tanelerinin ve cevizin bir kısmını süslemek amacıyla ayırabilirsiniz. Tabaklarda hoş bir görüntü oluyor.
Afiyet olsun




Popüler Yayınlar