Vişne Soslu Muhallebi


Bu hafta hafif bir tatlı yapmak istedim ve muhallebiye bir yaz dokunuşuyla vişne ekleyiverdim. Evde bir 20 dakikanızı ayırıp şahane tatlar yaratabilirsiniz..

Malzemeler

Muhallebi için:
4 Su Bardağı Süt
4 Çorba Kaşığı Un
1 Su Bardağı Şeker
1 Adet Yumurta (ben koymadım)
1 Paket Vanilya
200 ml /  1 Paket Krema

Vişne Sos İçin:
2 Su Bardağı Vişne Suyu (Ben kendim yaptım siz hazır da kullanabilirsiniz)
2 Çorba Kaşığı Mısır Nişastası
4 Çorba Kaşığı Şeker (Çok şekerli sevmediğim için önerim kendi tadınıza göre ayarlayın)

Yapılışı

Muhallebiyi nişasta ile yapanlar var ancak ben özellikle un ile yapıyorum. Süt, şeker ve unu karıştırıp ocağa aldım Kısık ateşte topaklanmasına izin vermeden karıştırarak pişirdim. Topaklanırsa da üzülmeyin kurtarılabilecek durumdaysa mikser size yardımcı olacaktır. Kabarcıklar çıkıp göz göz olunca ocağın altını kapatıp içine kremayı ekleyip ve mikser ile yüksek devirde bir güzel muhallebiyi çırptım. Böylece muhallebi enfes bir yumuşaklık ve kıvam alacaktır. Muhallebi kaplarına paylaştırın.

Vişne sos için gerekli tüm malzemeyi karıştırıp ocağa aldım. Nişasta bir süre sonra şeffaflaşıp jöle gibi olacaktır. Bu vişne sosu da muhallebi kuplarının üstüne kaşık yardımıyla döktüm.
İşte bu kadar basit ama lezzetli göz alıcı bir tatlıyı 20 dakika gibi bir sürede yapmış oldum.

Afiyet olsun

Popüler Yayınlar