Tiramisu Granola


Böyle bir tiramisuyu daha önce yediğinizi sanmıyorum. Orijinal tiramisu kremasını ve Ülker firmasının yeni çıkartmış olduğu granola kullanarak yaptım bu tatlıyı. Bomba bir yaz tatlısı oldu. İtalya usulü krema için aslında iki yol var. Bunlardan birisi krema kullanmak diğeri de yumurtanın beyazını kullanmak. Her ikisini de lezzetli ancak yumurta beyazı ile yapılan elbette daha hafif oluyor.Ben bardaklara yaptım ama elbette siz keserek servis edebileceğiniz düz bir kap içinde de yapabilirsiniz.

Malzemeler

200 Gr Mascarpone Peyniri (yoksa 200 gr Labne peyniri)
2 Adet Yumurtanın Sarısı
200 Gr Krema
2 Yemek Kaşığı Şeker
1 Paket Vanilya
Ülker Çikolatalı Granola
Islatmak için yarım çay bardağı ılık su ile yapacağınız nescafe (ben 1 çay kaşığı şeker attım)

Yapılışı

Önce kremayı çırpacağımız kabı ve çırpma telini buzluğa koyalım ki iyice soğusun.

Yumurta sarısı ile şekeri çırpın. Sonra bu çırptığınız kabı sıcak suyun içine benmari usulü oturtup çırpmaya devam edin. Böylece yumurtanın sarısı pişmiş olacak. Burada püf nokta hiç bir şekilde karıştırmayı bırakmayın yoksa yumurtanın sarışı pişip katılaşacaktır. İçine peynirimizi ve vanilyayı da katalım. Buzluktan çıkarttığınız kap ve çırpma teli ısınmadan hemen kremayı döküp iyice çırpalım ki katılaşsın. Katılaşan kremayı peynir ve şekeri çırptığınız kabın içine döküp bir güzel karıştırın. İşte kreması hazır.
Bardakların içinde bir çorba kaşığı granola koyun ve iki çorba kaşığı nescafe ile ıslatın. Üstüne bir kat kremasını koyun ve bir kat daha granola serpin. Ben bir daha kahveli karışımla ıslatmadım. Bardağın tabanındaki miktar yeterli geldi. En üstede granolanın çikolata ve fındık parçalarını serptim.İşte bu kadar
Deneyin ve ne kadar güzel bir tatlı olduğunu siz de görün.

Afiyet olsun





Popüler Yayınlar