Kaşarlı Tereyağlı Alabalık


Ben genelde deniz balıklarını tatlı su balıklarına tercih ediyorum yine de bazen tezgahtaki en güzel balık alabalık olur o zaman da hiç kaçırmam.Kaşarlı Alabalık alabalığı sıkıcı bir balık olmaktan çıkarıp bir ziyafete dönüştürmenin yollarından biridir. Benim güveç kabım küçük olduğu için balığı ortadan ikiye ayırmak zorunda kaldım ama siz kendi fırın kabınıza göre kendinizi ayarlayabilirsiniz.

Malzemeler

Kişi sayısına göre alabalık
1 Çorba Kaşığı Zeytinyağ
1 Çorba Kaşığı Kadar Tereyağ
1 Çay Bardağı Rendelenmiş Kaşar Peyniri
Tuz

Öncelikle balığı alırken ben ortadaki kılçığını aldırıyorum.. Eve gelince de bir güzel temizleyip yıkıyorum.Tavaya sıvı yağ tereyağ karışımını koyup kızdırıp üstüne balığı atıp bir güzel kızartıyorum. Kızaran balığı güveç kabına alıp üstüne kaşar peyniri ve tuz ekip fırında ızgara bölümünde kaşar peyniri erip nar gibi oluncaya dek tutuyorum. Balık bu şekilde olunca limon pek yakışmıyor. Ama siz dilerseniz sofraya yanına limon suyu ile servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar