Fııstık Ezmesi Soslu Muzlu Kek


Keki muzlu yapıp üstüne fıstık ezmesi, onun üstüne muz, muzun üstüne de karamel sos dökünce oldu bir kalori bombası. Ama nasıl lezzetli hani anlatmak için kelime bulamıyorum desem yeridir.

Malzemeler : 20 x 20 fırın kabı için

2 Yumurta
3 Anamur Muzu yoksa 1,5 veya 2 Adet büyük muzlardan
2 Su Bardağı Un
1 Su Bardağı Şeker ( varsa esmer şeker çok yakışıyor)
1/2 Su Bardağı Eritilmiş Tereyağ
1 Adet Kabartma Tozu
1 Adet Vanilya

Üstü için:
Fıstık Ezmesi
1 Adet Muz
Karamel Sos


Muzu çatalla ezdim. Yumurtaları şeker ile çırptım ve sırasıyla yağı,  ezilmiş muzu,unu, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip bir güzel çırptım. Kek hamurunu yağlı kağıt serdiğim borcam kabın içine döktüm. 180 derecede pişirdim. Kek muhteşem kokuyor bu arada söylemezsem çatlardım. Kek soğuyunca üstüne fıstık ezmesi sürdüm. Servis edeceğim zaman üstüne muzu dilimleyip yerleştirdim sonrada hazır karamel soslardan gezdirdim. İsterseniz siz fıstık ezmesinin üstüne muz dilimlerini dizip üstüne tart jölesini paketteki tarife göre hazırlayıp dökebilirsiniz.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar