Limonlu Kurabiye


Portakal Ağacı'nda gördüğüm bu kurabiyeleri ne zamandır denemek istiyordum ancak evde susam olmadığını farkettiğimde çok geç idi. O yüzden bende pudra şekeri ile kapladım sevgili limonlu kurabiyelerimi. Şimdi bakınca da keşke limonlu krema ile kaplasaymışım diye düşündüm. Neyse o da bir başka post olsun.

Tarifdeki ölçüleri neredeyse birebir yaptım ama içinde şeker olmamasını garip bulup tuzlu limonlu kurabiye fikri de beni hiç cezbetmediği için şeker ekledim. Ayrıca bu ölçü 3 tepsi hamur olduğu için yarı yarıya azaltmanızı öneririm.

Malzemeler
2 Yumurta, (1 nin beyazını ayırıp susamla karıştırıp üstüne sürmek gerekiyordu)
150 Gr Tereyağ
1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
1/2 Su Bardağı Yoğurt
1 Su Bardağı Şeker
4 Su Bardağı Un
1 Çay Kaşığı Tuz
1 Adet Kabartma Tozu
3 Çorba Kaşığı Limon ve yarım limon kabuğu rendesi
1 Paket Vanilya

Yapılışı

Yumurtaları çırptım ve bütün malzemeyi karıştırıp bir hamur elde ettim. Hamuru dolapta bir yarım saat kadar dinlendirdikten sonra tezgaha yayıp kahve fincanı ile yuvarlaklar kestim. Eğer susamınız varsa burada üzerine yumurta akını fırça ile sürüp susa ekebilirsiniz.Fırında 180 derecede 15 dakika pişirin.
Afiyet olsun.













Popüler Yayınlar