Kahveli ve Hindistan Cevizli Kek


Yeni bir kek tarifim. Kahve, hindistan cevizi ve üzerindeki çikolata sos ile mükemmel bir kek. Yapımı da oldukça basit. Çay saatlerinizde farklı bir kek yapmak istiyorsanız işte tarifi

Malzemeler:

25x25 Borcam Kare Tepsi İçin

2 Yumurta
1 Su Bardağı Şeker
1 Su Bardağı Süt
2 Su Bardağı Un
1/2 Su Bardağı Sıvı Yağ
1 Adet Kabartma Tozu
1 Adet Vanilya
3 Çorba Kaşığı Hindistan Cevizi
3 Tatlı Kaşığı Granül Kahve (Nescafe)

Üstü için Ben Hazır Çikolata Sos Kullandım

Yapılışı
Yumurta ile şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpalım. Bu arada sütün içine kahveyi ekleyip karıştıralım ve çözülsün iyice. Sonra Sütü ve sıvı yağı yumurtaların üstüne ekleyin ve çırpın. Sonrada un, kabartma tozu, vanilya ve hindistan cevizini ekleyin. Ben unu ekledikten sonra ya mikserin ayarını düşürüyorum ya da tahta kaşıkla çırpmaya devam ediyorum. Yağlı kağıt serdiğiniz borcamın içine kek hamurunuzu dökün ve 180 derece de 35-40 dakika kadar pişirin. Ben ilk 20 dakika geçtikten sonra mutlaka kontrol ederim. 
Kek piştikten sonra soğuyunca üstüne çikolata sosu paketin üstündeki tarife göre hazırlayıp döktüm.Hindistna cevizi ile süsleyip servis ettim.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar