Coleslaw ya da Lahana Salatası



Ben KFC de çok severek yediğim bu salatatı evde de yapabilir miyim diye araştırdım deneme yanılma yoluyla en sonunda bence en iyi tarifi buldum. Şimdiye kadar misafirlerim arasında bu salatayı sevmeyenine hiç rastlamadım. Tarifi ise çok kolay.

Malzemeler
Ölçü verme konusunda zorlanacağım çünkü lahanayı tartmak aklıma gelmedi.
200 Gr Lahana  (ince ince kıydığımda  salata yaptığım kaseyi dolduracak kadar diyeyim)
2 Adet Havuç
1/2 Çay Bardağı Sirke
1 Silme Tatlı Kaşığı Şeker
1 Silme Tatlı Kaşığı Tuz
Mayonez

Yapılışı
Lahanayı özellikle ince damar kısımlarının ayırıp ince ince kıydım. Sirkenin içine şeker ve tuzu ekleyip lahananın üzerine döktüm. Sonra bir güzel ovdum. Lahana yumuşayıp sirkeyi iyice içine çekiyor. Üstüne mayonez ekledim. 3- 4 çorba kaşığı kadar mayonez ekleyip karıştırdım. Sonra buzdolabında 1 saat kadar dinlendirdikten sonra ufak kaseler içinde servis ettim. Burada light mayonez kullanabilirsiniz veya mayonez + süzme yoğurt kullanabilirsiniz.İçine kereviz sapı katıldığında da çok güzel oluyor ama Türkiye'de ayrıca satılan kereviz sapı bulamadım. Bu tarif en basit olarak yapabileceğiniz coleslaw salatasıdır. 
AFİYET OLSUN



Popüler Yayınlar