Zeytinyağlı Yerelması



Bu şahane zeytinyağlı yemeği mutlaka denemenizi tavsiye ederim. İnanılmaz lezzetli üstelik çok besleyici bir kış yemeği oldu.

Malzemeler
1 Kg Yerelması
3 Adet Havuç
1 Adet Kuru Soğan
1/2 Çay Bardağı Pirinç
2 Limon
1 Adet Kesme Şeker
Tuz
ve Üstüne Maydanoz

Yapılışı:

Bu yemeğin en zor kısmı soyma kısmı ben elime bir patates soyacağını alıyorum ve soyduklarım limonlu suyun içine atıyorum. Bu soyma kısmından sonra iyice yıkayıp çokta küçük olmayacak şekilde bir kaç parçaya bölüyorum. Havuçları  dilimliyorum ve soğanı yemeklik doğruyorum. Önce soğanı harlı ateşte yakmadan kavurduktan sonra havucu ekleyip biraz daha çeviriyorum. Sonra da yerelması ve pirinci ekliyorum. Üstüne 1 su bardağı kadar sıcak su döküyorum. Tuzu ve şekeri ilave ettikten sonra içine sıktığım 1 adet limon suyunu katıyorum. Altını kısıp yerelması yumuşayıncaya kadar pişiriyorum. En son ocağın altını kapadıktan sonra üstüne kaşıkla sızma zeytinyağ ve bir adet limon suyu gezdiriyorum. Tabaklara koyarken üstüne incecik kıydığım maydanozu serpiyorum. Sonuçta mükemmel bir zeytinyağlı yemeğiniz hazır. Bence bu yemeğin olmazsa olmazı limon, zeytinyağ ve maydanoz. 
Afiyet olsun

Popüler Yayınlar