Közlenmiş Patlıcanlı Börek




Bu böreğin tarifini +Lezzet Dergisi 2006 yılı ağustos sayısından almışım ama hiç denememişim. Eski kağıtları karıştırırken arasından çıktı. Hafta sonu bu böreği denemeye karar verdim. Gayet de güzel yumuşak kıvamlı bir börek oldu. Görüntüsü mütevazi ama tadı diğer böreklerinizden çok farklı bir tarif.

Malzemeler

2 Su Bardağı Un
125 Gr Margarin
2 Çorba Kaşığı Yoğurt
1 Paket Kabartma Tozu
1 Çay Kaşığı Tuz
2 Adet Patlıcan

Beşamel Sos için
1 Çorba Kaşığı Un
15 Gr Margarin
1 Su Bardaği Süt
1 Su bardağı Rendelenmiş Kaşar  Peyniri
1 Çay Kaşığı Yenibahar
Tuz

Önce hamurumuzu hazırlayalım. Oda sıcaklığındaki margarini hamur için sayılan malzemelerle karıştırıp güzelce yoğuralım. Un yoğurdukça kıvama geliyor. Sonra hamurumuzu dinlenmeye bırakalım. Beşamel sos için yağ ile unu kavuralım. Ben bu aşamadan sonra çok başarısız olduğum için. Önce ocantan tencereyi alıyorum unu süt katınca topak olmayacak bir ısıya gelmesini bekliyorum. Sonra içine sütü katıp yenidne ocağa alıyorum. Zahmetli gibi görünse de topak topak olmuş bir beşamel sostan daha iyidir diye düşünüyorum. En son yenibahar tuz ve kaşar peynirini katıyorum Patlıcanları ocakta közleyelip sıcakken beşamel sosun içine katıp hepsini blender ile karıştırdım. Bu arada dinlenen hamurumu iki parçaya ayırıyorum. Eğer bir tart kalıbınız varsa çok güzel yoksa benim gibi borcama göre hamuru inceltip borcamın şekline göre kenarlarından taşacak kadar yaydım.İçine hazırlamış olduğum köz patlıcanı döktüm. Üstüne de hamurun ayırdığım kısmını inceltip kapak gibi kapadım ve alttaki hamuru üstüne doğru kıvırarak kenarları birleştirdim. Sonra 170 derece fırında tahminen 20 dk kadar pişirdim. Sonuçta ya günlerini anımsatan közlenmiş patlıcanlı içi yumuşacık dışı ise kıyır kıyır böreğim oldu.
Afiyet olsun


Popüler Yayınlar